Study links salt, diet soda to kidney function decline

Two separate studies found that the risk of kidney function decline is greater in women who consume large amounts of sodium or artificially sweetened beverages. Researchers say the findings are consistent with experimental animal data, but additional studies are needed.

Atlanta Journal-Constitution, The | 11/02 Bookmark and Share

This story published in AANP SmartBrief on 11/03/2009





More from SmartBrief:

Losing weight may protect, improve kidney function

Friday, September 18, 2009

FDA approves changes to Byetta label

Tuesday, November 3, 2009

NYC launches 3-year, 10-step public health agenda

Tuesday, September 15, 2009

Get stories like these delivered daily for FREE:
AANP SmartBrief
Designed specifically for nurse practitioners and health care professionals like you, AANP SmartBrief is a FREE daily e-mail newsletter. It provides the latest news and information you need to stay informed about important health care issues. Learn more